♡ izzah ♡: Sabotaj atau Kesilapan Blogspot atau Kesilapan Sendiri?

Sunday, August 22, 2010

Sabotaj atau Kesilapan Blogspot atau Kesilapan Sendiri?

Salam Dearies~~

Berhari2 jugak saya tinggalkan belog kecintaan saya.Entri sebelum ni pun cuma auto-publish.Tiba2 tadi saya dapat sms from encik tunang tentang entri terbaru saya yang saya baru update pagi tadi..What??Saya pelik bin ajaib sebab dari semalam saya cuma online untuk beli dress baru.Bila masa pulak saya meng-update???


Tak clear?Ok.Si polan menulis :
Den nyo blog....: kawan....:)
"oke.pada 2o og0s bersamaan 1o ramadhan..meja aku tlah disabotaj oleh seorang kawan yang da sangat kenal aku dari sekolah rendah lagi...aku.."


Seriously,saya amat terkejut!Siapa pulak yang pandai2 ceroboh 'bilik' saya ni??Bila masa pulak saya bahasakan diri aku engkau dengan readers?Jadi,penyiasatan dimulakan.Aku dapat engkau budak,habis penyet engkau aku kerjakan!Setahu saya saya tak pernah sabotaj orang,apatah lagi bermusuh dengan kawan lama.Tak habis dekat situ,ada pulak komen untuk entri berkenaan yang datang dari best commentator blog saya,cik Edura.Sori edura sayang,entri ni bukan i punya..huhu

Homaigod!What's really happen??


Dan secara tiba2,setting blogspot berubah bahasa.Kalau sebelum ni speaking,sekarang berbahasa pulak.Ni pun masih terkial2 sikit nak guna.Adeihh..Encik Tunang dah tanya macam2.Tak mahu semua jadi lebih teruk,saya decide tuk cari siapa si polan tersebut dengan meng'klik' pada entri.Kemudian,keluar la menatang nih.


Saya tak peduli!Nak kejar jugak siapa si polan.Jadi saya terus main klik2.Haa..Gotcha!  


* belog si polan *

* si polan *


Tengok2 dekat belog kot kot ada email,boleh la ber'ramah mesra' by email.Tapi tak ado.Yang ado cuma FB.Fb pon Fb la kan.So,saya klik kat badge.Tapi haram tak keluar apa.Cuma homepage FB saya yang terpampang!


Tak apa,saya tak nak give up,nak try post kat comment pulak.


Boleh pulak tak berfungsi button comment nya.Saya tahu,budak ni baru je buat belog.Melalui content belog,saya rasa budak ni mentah lagi.Mungkin sebaya adik saya.Memang mentah sementah mentahnya la.Tapi macamana budak sementah tu boleh publish entri dalam blog saya??Ajaib bukan?Saya bukanlah teror sangat bab blogging ni.Jadi, daripada nak berfikir secara detail dan jelas tentang permasalahan yang berlaku,lebih baik saya tukar password.Mudah2an selamat la 'bilik rahsia' ni.Hehe..


* simply change your password here *


Err..korang rasa cukup selamat ke buat macam ni?Atau korang ada pengalaman macam ni dan nak share the solution?Pleaseeee...(sambil buat macam mata berkaca macam shin chan)
 

4 comments:

pelangi chenta said...

la.....ada org ceroboh rupanya
patut ar ayat tergantung jek....
anyway terer izzah wat penyiasatan
camane yer org tue leh tau psword izzah?
jahat sama itu orang

Unknown said...

main teka2 je
tu yg tukar passwod terus

tahla..masih kepelikan gak ni..huhu

Pinky Pixie said...

kamu knal ke c polan tu? mcm mane dia bleh masuk ek.. =)

Unknown said...

pinky :

tahla cik pinky oi
tibe2 je terjah
dah la x bg slm
cam kurang asam plak kan?!huhu