♡ izzah ♡: Bedazzling Project : 3D Flower Solemnization Dress

Wednesday, October 3, 2012

Bedazzling Project : 3D Flower Solemnization Dress

Assalamualaikum

Yay yay!Sejak jadi housewife skill jahitan tak pernah berkurang,malah semakin tajam dari sehari ke sehari.Daripada menjahit jeans hasben yang koyak rabak (masa beli fikir nak rock je,bila nak buat solat dah serba salah!) sampailah dapat buat sulam manik untuk baju ni.

Tadaa!

Cantik tak?

Baju nikah versi bunga 3D
Sebelum ni saya ada post baju nikah yang saya tak jadi pakai sebab too short.Percaya atau tak,inilah dressnya.Saya sayang dress ni sebab susah nak cari dulu.Tapi nak pakai dah tak ada kepentingannya.Malah dijual lagi tak laku.Heh.Siapa aja lagi mau beli dress segini.


Makanya,saya renovate dress ini menjadi in-trend.Gigih saya menyulam.Dah siap jual dah pun.Kawan baik saya sendiri yang beli.Alhamdulillah...




Masa saya post baju ni untuk dijual,ramai yang tanya saiz.But sadly ramai yang tak muat sebab ni patern kaftan.Plus-size memang muat tapi figure nampak berisi.DIorang tak suka.Nasib baik kawan pakai sedang elok je.Let go jelah.




Alhamdulillah,sekarang ada customer request buat beadings flower 3D ni.Tapi saya tak mampu nak buat banyak.Maklum,Allah hanya kurniakan dua tangan untuk saya.Lagipun saya pentingkan customer satisfaction,so in order to fulfill their satisfaction saya kena make sure beadings saya cantik and ada quality..
Yes.Customers are always right.Tak lalu makan nanti kalau saya kena saman by customer!huu

oklah.Selamat Pengantin Baru untuk sweeties yang akan melangsungkan perkahwinan tahun ni..(^___^)..err

6 comments:

Aty Fared said...

perrgghh..memang cun..sangat details..aty bende2 macam ni tak cukup sabar sangat..huhu

Unknown said...

thanx aty.hobi baru lepas kawen.bolehlah buat ade2..=)

Liza Razak said...

wahh...kagum saya tengok..cantik betul !

Unknown said...

Liza Razak : thanx dear!ada baju nak dazzling camni?boleh hantar kat saya ye.hehe

ELY FAUZIANI ISMAIL said...

Waa cantek :-) ely pn suke buat fabric flower tpi xlawa mcm awk punye.fail bab menjahit.hehe

Unknown said...

Ely : thanx ely!first time buat pun failed manjang.org kate prctice make perfect!hehe