♡ izzah ♡: EntRi keBenGOngan@kebinGunGan

Friday, April 23, 2010

EntRi keBenGOngan@kebinGunGan


dunnO why La tetiba nak put dis pict...
weLL,memang tenGah sediH n kebingungan juGak 
*ade kene mengene gak pict ni ngan ati dan perasaan aku ek!

okey.fullstop.janGan suke manGarut.
this time nak cite pasaL my job
a.k.a my LuvLy job..yeahh!!


know what..skarang rase dah come to the enD
bukan tak suka,bukan membenci
tapi mungkin jua penat

orang lain penat wat keje
attent customer
tapi saya??
penat layan kerenah bos
*sOme peopLe say yg Lady bos memang menyusaHkan
(dulu tak stuju..tapi skang rasenye perlu ubah tanggapan tu..
yupp..99.9% true..boleh plak kan?!)

nasib baDan
dulu keje dalam opis
bayar gaji,settle bil,make appointment,
kerja2 terbengkalai 2 tahun pon sy settle,
pegi pasar,driving anak bos ke skool,
wat bil claim,taxation,renew paspot eko n wartini,
cash cheq ribu riban (nasib jiwa masih dlm raga la ni),
bawak fara round2 every moning,
gi site visit...bla..bla..bla..

now...
keje luar opis
tgh minum pagi kat SR inn pon leh discuss pasal keje,
teman bos gi dating,jadi guard x bersnapang,
drive bOs gi mane2,jadi kaunselor tuk bos,
jadi 'tong sampah' sumbat sume makanan yg tak abis di order,
haisssyyy..ntahlerr..
(ok.stop.jgn mengeluh.cam penat sangat je keje!)

memangla..
skang tak penat sebab slalu keluar ikut bos
dapat makan makanan lazat..(ayat tak blh blah)
tak yah buat ape2
cume kejar payment
then,duk berehat dengar bOs feeling2 pasal perasaan
(dengar je..mulut bagi advise,ati duk gelak sakan..mmg kejam!)

yaa..
semua pelik kenapa saya memperlihatkan sisi kebencian pada bos
biarlah rahsia....(menyanyi plak dah~~)

ok.stop fooling around izzah.
saya dah cakap,saya tak benci
tapi tanya mak bapak saya
mereka lebih membenci bos dari saya
mereka lebih tahu 
mereka lebih bijak menilai apa yg bos bikin pada saya

percayalah.bila ditanya,mereka cuma jawab :
"bos izzah cuma sebahagian dari golongan melayu mudah lupa,
so,takde gunanya membangunkan melayu seperti itu.."

ok.summary nya,saya bingung
RESIGN OR NOT

kata ayah, saya lembut ati.
orang dah pijak kepala,nape mesti kita sabar
tapi itu memang sikap saya
sabarnye tak bertempat
jadi,saya putuskan untuk ikut *advise* ayah
dan jadi kan ati saya sekeras besi waja
baekk!!....
kemanisan : nak jadi mcm padi..makin berisi,beras makin sedap..yeahh..
(izzah mengarut lagi.)
okey.F.I.N.I.S.H

No comments: