♡ izzah ♡: New Year Revolution.

Sunday, January 6, 2013

New Year Revolution.

Assalamualaikum

Tahun sudah berganti.Ini entri pertama untuk tahun 2013.Tahun pertama dalam hidup saya tak menunggu detik 12 tengahmalam.Selalu menunggu kemain,tahun ni malas kemain.Sejak jadi surirumah,hidup bergelandangan bagai.Semuanya malas.

So,start up 2013,I wanna be more proactive.Even saya bukan career woman,tapi saya akan make sure diri ini berguna dan kembali rajin serta bertindak balas dengan enviroment.Hamboih..Paling tidak,berguna untuk suami.Ye.Sejak jadi surirumah juga saya merasakan bahawa saya seorang yang helpless and bored.Huu.Kesian lakiku.

So tahun ni no more azam saya nak kurus..saya nak lawa..saya nak bmw..saya nak pergi Paghis..bla bla bla..yang ada cuma tindakan untuk merevolusikan diri sendiri.Wishes saje tak guna kalau tak buat apa-apa kan.

Motivate diri untuk berubah ke arah kebaikan.Slow slow pun tak apa.

First : Bersihkan hati.Buang buruk sangka.Paling senang diucap tapi paling susah dilaksana.

Kedua : Cuba diam dan bercakap bila perlu.

Ketiga : Selalu istighfar.Semoga hati lebih tenang.

Keempat : Fokus.Jangan ayik bertangguh izzah!

Kelima : Set target for everyday,not very month.Sapu rumah setiap pagi juga target.

Keenam : Banyakkan senyum.Bila kita senyum,kita bahagia.

Ketujuh : Elak dari menipu.Baik sunat mahupun harus.erk

Kelapan : Berhijab dengan sebenar-benar hijab.In shaa Allah.

Kesembilan : Belajar buat semua benda all-out.Dont only take for granted.

Kesepuluh : Sembahyang tepat waktu.

Cukup.In shaa Allah new year revolutionmu lengkap.

ALHAMDULILLAH.




2 comments:

Nisa Greennnpanda said...

insyaAllah leh capai.. ^_^

Unknown said...

In shaa Allah dear..=)