♡ izzah ♡: Gudbye Sayang

Thursday, July 12, 2012

Gudbye Sayang

Assalamualaikum


  • Basuh cadar : DONE
  • Kemas rumah : DONE
  • Buat karipap frozen : DONE
  • Basuh baju : malam nanti
  • Prepare dokumen PTPTN : DONE
  • Prepare dokumen SPA : tinggal resume
  • Packing baju : DONE
  • Cuci kasut : DONE
  • Basuh Beg : DONE
  • Kemas peti ais : lepas masak dinner nanti kemas
  • Perap beef-steak : malam nanti
  • Jahit baju suami yang koyak : DONE
  • Tiket bas : Esok beli

Haish.Banyaknya nak buat.Esok saya nak balik kampung,tinggalkan suami seminggu.T___T.Hidup sebagai anak tunggal perempuan beginilah.Menjelang raya setiap tahun mesti kita yang banyak tolong mak kita.Kemas rumah,pasang langsir,buat kuih,jahit baju.Tapi raya tahun ni saya tak dapat tolong sebab saya balik beraya kat kampung suami.Puasa tak mula lagi,saya dah risau fikir ibu yang kena kemas rumah keseorangan.Hero hero ibu tak pernah kisah nak tolong.Mereka lebih suka melantak dan membuat sepah T__T.Atas dasar ini,saya mohon pada suami untuk izinkan saya balik kampung dan tolong ibu sementara belum puasa.Nasib baik suami memahami,terus bagi.Yeay!

Kebetulan,first ramadhan nanti suami memang niat nak balik untuk puasa dengan famili sekaligus ambil saya dari sana.Tak pernah tinggal suami,rasa sayang pulak.Harus buat preparation untuk kebajikan beliau selama seminggu peninggalan saya.Tak terbayang rasanya nak biar beliau makan,masak,tidur sorang sorang.Nak nangis nih.Apa lagi ye??



I am gonna mish u soo muchh!

6 comments:

pelangi chenta said...

izzah duduk mana sekarang?

NurulizzaH said...

rawang dear..jauh.dulu mase duk upm xlah rasa sejauh ni.T__T

ayanuts said...

besar tanggungjawab tu

NurulizzaH said...

ayanuts : tak besar kalau kita dah biasa dear...everyone has their own reponsibility,mine is this.hehe

nur.vv said...

Samalah kita anak tunggal perempuan. brothers semua like a boss je manjang haihhh. btw, salam kenal ;)

♡ izzah ♡ said...

nur.w : being a single daughter tak selalunya bestkan.hee