♡ izzah ♡: No Padini,No Money!

Saturday, March 10, 2012

No Padini,No Money!

Assalamualaikum


Jam menunjukkan pukul 12.15am.Mata tak mengantuk.Tiba tiba rindu bagai nak gila dengan semua budak gonjeng kat gambarajah atas.Comelkan mereka??Ala ala kanak kanak ribena gitew =D

alahaaii~

ermm..

tomeiii!! ◕‿◕。


mama-bear

geng 1 Malaysia

puas ber fooling around..

round again..

and again....yeahh!
(dibelakang adalah baju berharga rm9 yang sebahagiannya telah saya borong sebelum saya resign..haha..best best)

gonjeng..

happy kau nokk!mentang mentang aku dah tak wujud T__T

budak kecik ini juga sebahagian daripada papan cerita (story board)

syhhhhhh~

Tuuu diaaa..some of view tempat kerja lama.Seronok betul bila ingat balik.Place which burst with thousand memories.I'm sure bukan saya sorang yang rasa macam ini.Ramai lagi orang yang kerja macam saya.kan..kan..Saya suka sangat kerja ini.Pernah jadi my dream job before.Berlagak cun kerja in fashion retail.Hari hari duk bau harum baju baru,boleh beli half-price lagi..eh..less 60% kutttt..what else?Tak payah bersesak redah jem pagi pagi buta sebab kerja masuk pukul 10.30am..kadang pukul 12pm baru keluar rumah,ermm..tak payah pakai sut uniform ala keparat corporate tu,pergi kerja dengan shirt kotak kotak,jeans and sneakers saje,boleh kaut barang sales yang cantik cantik sebelum release kat customer.Damn good.Heaven sangat buat kaki shopping macam saya!

Bekerja dengan staff yang sebaya kita (i'm talking about children on 20's..hehe) memang happening sampai pening.Kerja saya kat sini handle the operation, bab duit duit, and staff itself.Fikir lipat susun baju pun boleh pening.Padahal dekat rumah main hempuk semua masuk gerobok je!Bila staff mc,saya kena make sure manpower cukup untuk running the whole store.Banyak kali jugak staff mengada mengadu tensen kene kerja lebih masa.Belum lagi fikir pasal bab duit yang private and confidential,menggerunkan bagi orang yang clumsy macam saya ini.Tak boleh salah sikit,pasti cukup bulan 15% gaji bagi balik dekat company...T____T 

Tapi sekarang dah tak boleh pakai baju kotak kotak lagi.Dah tak boleh bangun lambat nak pergi kerja lagi.Dah tak boleh bau harum baju baru lagi T___T Dek kerana masa kerja tak tentu,hasben dan family sendiri minta saya resign sebab risaukan keselamatan saya balik meredah malam.Hati memang berat,tambah lagi saya dah mula selesa dengan kerja tu.Cuma sikit sikit masalah tu biasalah.Lagi lagi lepas kahwin hasben nak saya disisi beliau sepanjang masa,so the best thing I should do is resign.

Now,dah almost 4 months I'm leaving this place,tapi rasa macam baru semalam bergosip pasal bos.err..Ok.Frankly speak,saya juga manusia biasa yang akan merungut dan memakan hati  lady-boss sendiri.Haha..bangga pulak kan.

BTW,pada sesiapa yang nak rasa kerja macam saya ni boleh pergi link sini dan apply ya..its easy peasy (^___^)


and

For Kak Su,Kak Syirah,Bella,Jiji,Noh,Amir and Debbi and not forget Megat,also our lady-boss Myra :


bhahaha..

will miss you so much guys!
thanx sebab sudi bertapak dalam hati ni biarpun sekejap
sobs..sobs..

akhir kata ;
majulah Padini untuk 1 malaysia

No comments: