♡ izzah ♡: Junko Furuta : Berat Mata Memandang,Berat Lagi Hati Membaca

Wednesday, February 29, 2012

Junko Furuta : Berat Mata Memandang,Berat Lagi Hati Membaca

Assalamualaikum

For the past few days,saya asyik menggigil dan rasa tak sedap badan.Semuanya lepas saya baca artikel pasal brutal murder of Junko Furuta.Masih terbayang bayang seksa yang dah si mati lalui selama 44 hari diculik dan dibunuh.Antara penyiksaan yang dilalui oleh gadis malang tersebut ialah (seperti yang ditulis oleh repot polis Jepun):

  • Dirogol 400 kali
  • Dipaksa menipu ibu bapanya sendiri bahawa beliau lari dari rumah
  • Dipaksa makan lipas dan minum airkencing sendiri
  • Diikat pada siling dan dibuat seperti punching-bag
  • dan macam macam lagi yang saya tak sanggup nak taip kat sini
  • Seksa terakhir beliau dituang lighter-fluid dan dibakar selama 2 jam.

Sampai saat ni pun saya masih tak boleh nak baca pasal Junko ni.Tak sanggup saya nak cerita kat sini.Korang boleh baca sendiri full story kat link bawah ni...


Korang baca lah sendiri.Nak tengok gambar pun boleh.Taip je Junko Furuta kat GOOGLE,korang akan jumpa semuanya.Tapi saya warning awal-awal,jangan tengok atau google if korang ada sakit jantung..or..just sceptical like me =) Kalau korang nak baca versi melayu pun boleh.Artikel pertama berbahasa melayu yang saya baca sampai jadi macam ni,oleh sebab terlalu skeptikal saya baca artikel berbahasa Inggeris untuk mencari kebenaran artikel yang pertama.Sigh*Yup!Pada mulanya saya tak percaya pasal cerita ni dan saya fikir artikel tu cuma salah satu daripada cerita 'sampah' yang dibuat oleh orang psikopat (sepertimana lambakan cerita tipu dalam facebook konon untuk kesedaran orang lain!crazy huh?..).Tapi rupanya JUNKO FURUTA ini betul betul wujud dan realiti yang pernah menggemparkan dunia.Malah ada beberapa buku dan filem dibuat khas pasal tragedi ni.Well,semua orang tahu orang Jepun memang suka filemkan real-story.

Walaupun kes ni tak berlaku kat zaman kita and paling obvious cerita ni dah 20 tahun berlalu, tapi saya tetap rasa dunia tak selamat sebab si pembunuh dah bebas..yeah!THEY ARE FREE MEN~

No comments: